Znajdź nas na:

Ulotki reklamowe Mrągowo, olsztyn, kętrzyn. druk ulotek reklamowych, projekt ulotki reklamowej
Ulotki reklamowe Mrągowo, olsztyn, kętrzyn. druk ulotek reklamowych, projekt ulotki reklamowej
Ulotki reklamowe Mrągowo, olsztyn, kętrzyn. cena druk ulotek reklamowych, projekt ulotki reklamowej
Cena Ulotki reklamowe Mrągowo, olsztyn, kętrzyn. druk ulotek reklamowych, projekt ulotki reklamowej

Czy ulotki reklamowe mają rację bytu w obecnie dynamicznie zmieniającym się rynku?

Ulotki reklamowe do promowania biznesu są najczęstszą formą promocji wykorzystywaną przez lokalnych przedsiębiorców. Większość przedsiębiorców, jeżeli już ma wprowadzoną nową linię produktu, skomponowało najsmaczniejsze menu dla restauracji, odkryło niszę rynkową dla własnej bardzo wysublimowanej usługi, czy po prostu chce zakomunikować lokalnemu rynkowi „halo tutaj jestem” – sięga po usługę druku ulotek reklamowych. Jest to słuszne posunięcie jeżeli ma się odpowiednio skrojoną na miarę potrzeb kampanię marketingową, a ulotka jest tylko jednym z nośników reklamy. Nie ma co się oszukiwać najlepsze czasy ulotek reklamowych już dawno minęły i teraz trzeba się nieźle nagimnastykować, żeby był to skuteczny nośnik reklamy. Jeżeli do firmy reklamowej zgłasza się klient z chęcią druku ulotki, firma bez mrugnięcia okiem zrealizuje jego potrzebę. Wykona usługę pomimo tego, że wykonawca najczęściej ma zupełnie odmienne zdanie co do ulotek niż jego klient. Opinia o braku skuteczności ulotek reklamowych najczęściej występuje u specjalistów w zakresie marketingu internetowego. Zupełnie inne zdanie mają przedsiębiorcy, którzy zlecają druk ulotek na potęgę. Kto ma rację? Z punktu widzenia firmy reklamowej jest ona świadoma tego, że są dużo skuteczniejsze formy promocji niż ulotki. Jeżeli firma oczywiście nie pachnie zaściankiem i na bieżąco zgłębia tajniki marketingu. Trzeba tutaj pochylić czoła i przyznać słuszną rację. Na marginesie i tak wykona druk ulotki, ale… jeżeli klient będzie miał do czynienia z profesjonalną firmą reklamową to oprócz przedstawiania zalet pozostałych skuteczniejszych narzędzi marketingowych firma wytłumaczy, że ulotki to tylko składowa całej kampanii marketingowej i należy najpierw zadbać o podstawę, która ma być wsparta odpowiednią dystrybucją najlepiej wykonanych ulotek reklamowych. Z punktu widzenia klienta najczęściej druk ulotek jest pierwszą myślą, która kojarzona jest z hasłem sprzedaż produktu. Warto tutaj wspomnieć, że w przypadku lokalnych firm i odpowiednio zaprojektowanej ulotce oraz przemyślanej dystrybucji ulotek można osiągnąć całkiem zadowalające efekty. Także w lokalnym rynku ulotki mogą być całkiem dobrym narzędziem wspierającym kampanie reklamowe. Często pogląd, że ulotki reklamowe nie działają jest szerzony przez osoby, które miały nieumiejętnie zaprojektowane ulotki reklamowe. Więc warto się zetknąć z firmą, która jest w stanie wykorzystać potencjał płynący reklamy w postaci ulotek.

Dlaczego ulotka Twojej firmy nie jest skuteczna?

Większość ulotek nie jest nawet czytana. Na każdym etapie występuje opór klienta, gdyż już dawno konsument przerodził się w prosumenta, który sam decyduje, czy w danym momencie potrzebuje danej rzeczy. Jeżeli przegapisz okienko zainteresowania to nagle droga do klienta znacząco się wydłuża. Na jakich etapach występuje opór? Już w chwili, gdy otrzymuje ulotkę. Nie lubi, gdy jest mu coś wciskane. Jeżeli już przyjmie ulotkę to, albo z życzliwości dla osoby, która te ulotki roznosi, albo dla ciekawej oprawy graficznej. W tym momencie mamy zainteresowanie i jeżeli ulotka nie będzie odpowiednio skonstruowana to wyląduje w koszu. Załóżmy, że zainteresowało go odpowiednie hasło i zagłębia się w treść. Jeżeli przedstawiasz jedynie walory swojej firmy to już w tym momencie ulotka ląduje w koszu. Jeżeli ulotka zawiera odpowiednio skomponowaną treść to już masz uwagę i jest prawdopodobieństwo, że zainteresuje się Twoją ofertą. Gratulacje masz zainteresowaną osobę, może przerodzi się w Twojego klienta. Jak widać cały proces musi być skrupulatnie zaplanowany od odpowiedniego projektu ulotki poprzez treść, aż po skuteczny sposób dystrybucji. Przecież to tylko druk ulotek. Masz rację – kiedyś było prościej. Teraz firmy muszą dostosować się do prężnie zmieniającego się rynku, w którym konsumenci cenią swój czas i uwagę.

Jak stworzyć skuteczną ulotkę reklamową?

Ulotka momentalnie kojarzona jest z reklamą i nachalnością. Ulotka krzyczy reklamą. Tylko taką błagalną - czyli weź mnie przygarnij. Klient jest coraz bardziej świadom, a mnogość firm z takimi samymi produktami jest po prostu zatrważająca, dlatego wie, że ma wybór. Osoba otrzymująca ulotkę o ile w ogóle weźmie ją do ręki wie, że jest to nachalna reklama i w 90% coś czego on nie potrzebuje. Jeżeli ulotka trafia do osoby z grupy docelowej warto zatrzymać uwagę tej osoby nie tylko pięknym wyglądem i przemyślanym projektem ulotki. Trzeba stworzyć dla niego okazję. Jeżeli klient otrzyma ulotkę informującą o atrakcyjnych cenach sprzętu AGD w danym miejscu to możliwe, że akurat została trafiona jego potrzeba bo przymierza się do kupna nowej pralki. Ale co jeżeli przymierza się do kupna nowej pralki, ale cały czas przekłada wykonanie tej decyzji? Warto zastosować tutaj ograniczenie czasowe, czyli okazja trwa przez najbliższy tydzień, albo jest to okazja danego miesiąca. Ograniczenie czasowe przybliży firmę do zdobycia nowego klienta. Należy bezwzględnie pamiętać o unikatowej okazji, gdyż pewna sieć sklepów z elektroniką ma cały rok wietrzenie magazynów. Osoby przyzwyczajają się do powtarzalnego komunikatu i nie widzą w tym okazji. Jeszcze gorzej zniechęcić w ten sposób. Klient widząc wciąż wietrzenie czuje się poniekąd oszukany i jest wiele osób, które już nawet nie zaglądają do tej sieci sklepów właśnie z powodu złego nastawienia. Można w ulotce ograniczyć ilość produktów co również może bardziej zdeterminować do kupna. Jeszcze ciekawszym pomysłem może być ulotka w postaci zaproszenia. Odpowiednio zaprojektowana nie wzbudzi niechęci, a raczej zaciekawienie. Klient poczuje się zaproszony, a nie ciągnięty do lokalu. Warto zadbać o bardziej pozytywne uczucia klienta.

Rożne formaty ulotki reklamowej

Warto zastanowić się nad dopasowaniem formatu ulotki do opracowanej kampanii. Jeżeli firma zakłada, że osoba otrzymująca ulotkę sięgnie po nią chwilę później, warto zastanowić się nad formatem ulotki A6 lub A5. Taki format gwarantuje dużo większą mobilność i estetykę niż większe formaty ulotek takie jak A4 lub A3. Na większych formatach jest możliwość zmieszczenia większej ilości informacji, ale cały czas należy pamiętać, by nie zasypać klienta informacjami, a szybko i zwięźle poinformować go lub wezwać do akcji. Zachęcony i zainteresowany na pewno zasięgnie informacji o firmie w internecie i zapewne trafi na stronę internetową firmy, która swoją drogą również musi wzbudzać zaufanie i dać odpowiednią dawkę wiedzy, by klient przekonał się, że ma do czynienia z wiarygodną firmą. Mnogość formatów ulotki daje wybór w dostosowaniu całego projektu do zamierzonych celów. Ulotki DL będą na pewno wyróżniać się spośród standardowych. Można zaskoczyć w swojej ofercie przeróżnymi ulotkami w kształcie zawieszek, czy nawet koła. Ulotka może mieć wycinane elementy wewnątrz tyle możliwości ile pomysłów. Mamy do wyboru również różne gramatury papieru oraz papier błyszczący lub matowy. Najważniejsze by skupić się na tym co chcemy przekazać klientowi oraz jakie kroki ma podjąć po nawiązaniu kontaktu.

Co powinno się znaleźć na ulotce reklamowej?

Wbrew pozorom i powszechnemu twierdzeniu – na ulotce powinno znaleźć się jak najmniej. Jak zostało pisane najważniejsze jest skierowanie ulotki do odpowiedniej grupy naszych klientów. Gdy uświadomimy sobie kim są nasi klienci nie musimy przedstawiać im całej oferty. Precyzja jest tutaj kluczem do sukcesu, dlatego skuteczna akcja ulotek reklamowych będzie skuteczna jedynie jeżeli zbuduje się odpowiednią strategię marketingową dla firmy. Osoby o słabych nerwach lepiej niech w tym momencie usiądą, gdyż może być dla nich szokiem, że często ulotki, które są najskuteczniejsze nie posiadały nawet loga ani nazwy firmy. Dokładnie tak. Klienta obchodzi jedynie wartość mu dostarczana. Jeżeli osoba przechadzająca się po mieście akurat nabierze ochoty na fast food to prędzej zachęci go najlepszy kebab w mieście niż restauracja u Włodka. Entuzjastka naturalnej pielęgnacji wybierze kosmetyki z naturalnych ekstraktów niż lokalną drogerię. Pomijamy takie informacje na ulotce jak numer telefonu czy adres mailowy, ale ważnym jest, żeby klient wiedział, gdzie może zaczerpnąć więcej informacji także jeżeli nie może pojawić się w siedzibie sklepu to warto, by odesłać go do firmowej strony internetowej, gdzie będzie mógł dowiedzieć się więcej. Czasami warto posunąć się do taniego triku dania już na wstępie promocji w rodzaju „z tą ulotką masz zniżkę”. Takie zniżki bez jakiegokolwiek wkładu ze strony klienta są często lekceważone i niedoceniane, ale jednak chcemy, żeby ulotka została w jego dłoniach jak najdłużej. Dobrą ulotkę można ogarnąć jednym spojrzeniem. Jest to taka większa wizytówka, która zawiera informacje uzupełniające. Dlatego chwytliwe spersonalizowane hasło jest najważniejsze. Ulotki z listą usług trafiają momentalnie do kosza. Dobra ulotka zaciekawia przykuwa uwagę na kilkadziesiąt sekund – nie zmarnuj tej szansy.

Jak sprawić, by ulotka reklamowa była skuteczna?

Na druk ulotek reklamowych i wykorzystanie ich w promocji własnego biznesu powinno spojrzeć się bardziej kompleksowo. Pomijając już całe układanie kampanii marketingowej, której ulotka może być co najmniej składową warto zwrócić uwagę, że ulotka jest to forma niesienia przekazu reklamowego. Głównym zagadnieniem powinno być określenie grupy docelowej dla naszego produktu. Nikt nie jest w stanie sprzedać wszystkiego wszystkim, gdyż nawet kolektyw ma dość indywidualne potrzeby. Ta forma reklamy musi być skierowana do osób, które potencjalnie mogłyby być zainteresowane ofertą, która ma być przedstawiona na ulotce. Możesz mieć najbardziej chwytliwe hasło, które porusza serca i najbardziej ekskluzywną ulotkę przyozdobioną złotem to jeżeli nie trafi do grupy Twoich potencjalnych klientów… wyląduje w koszu. Nikt nie chce przepalać swojego budżetu i tracić pieniędzy na drukowanie makulatury, dlatego nie można strzelać ze śrutówki tylko wyposażyć się w karabin snajperski i trafiać strzał za strzałem. Warto znać swojego klienta i poprzez obecnych tworzyć profil przyszłego. Później można zabrać się za dobranie odpowiedniego formatu ulotki, projektu, haseł reklamowych oraz całej otoczki, która ma sprawić, że pozyskamy wartościowego klienta. W przypadku odpowiednio dobranej grupy docelowej możemy zaskoczyć się jak skuteczna potrafi być to forma reklamy.

Jak mierzyć skuteczność ulotki reklamowej?

Zastanówmy się najpierw jaką skuteczność może osiągnąć ulotka reklamowa w samej swojej czystej formie. Jeżeli ulotka zostanie stworzona po to, aby być ulotką bez poparcia jakimś szczególnym celem to można się spodziewać standardowych danych i reakcji, których byśmy chcieli na poziomie do 0,5% oczywiście jest to bardzo grubo zawyżona wartość powinno się przedstawić raczej ROI bardziej w promilach. Można zwiększyć zwrot z inwestycji poradami przedstawionymi w tym wpisie kilkudziesięcio krotnie. Posłużmy się tutaj przykładem. Weźmy na warsztat przeciętną ulotkę z standardową dystrybucją oraz ulotkę zaprojektowaną pod dopasowaną kampanię marketingową. W przypadku standardowej przeciętnej ulotki możemy spodziewać się tego optymistycznego 0,5%. Bardzo naciągane, ale dla szybkiego rachunku będzie w sam raz. Jeżeli mamy przeciętny nakład ulotek w postaci 5-10tys sztuk. Weźmy dla przykładu 5tys sztuk dla pojedynczej akcji ulotkowej małej firmy. Załóżmy, że Pan Staszek jako mechanik samochodowy pokusił się o samodzielne rozniesienie ulotek wraz ze swoimi pracownikami, gdyż wie, że nie każda firma zajmująca się kolportażem ulotek wykona usługę rzetelnie. Ulotki oczywiście trafiły do bloków osiedlowych, domków, a także świetnie prezentują się w niektórych osiedlowych sklepach, które grzecznościowo zgodziły się na pozostawienie u nich ulotek. Tym sposobem Pan Staszek może spodziewać się bardzo optymistycznie 25 zainteresowanych osób. Wow świetny wynik, roboty na cały miesiąc. Tym optymistycznym statystycznym akcentem można powiedzieć, że ulotki świetnie sprzedają. Warto być świadomym tego, że pominięte zostały inne czynniki wpływające na to, że sprowadzone osoby skorzystają z usługi, ale zostawmy to na boku. Gdy rozpatrzymy akcję ulotkową będącą elementem składowym strategii marketingowej możemy liczyć od bardzo pesymistycznych 3% do nawet 20% skuteczności. Taka akcja poprzedzona odpowiednim budowaniem wizerunku, znajomością grupy docelowej oraz odpowiedniemu sprofilowaniu klienta przynosi naprawdę zaskakujące efekty. Niech Pan Włodek również mechanik mając przewagę w świetnie zaprojektowanej ulotce reklamowej z dobrze dobranych hasłem reklamowym również rozdystrybuuje ulotki własnymi siłami. Ale tym razem będzie wiedział kim są jego klienci oraz ulotki zostaną przemyślanie dostarczone. Pan Włodek wie, że w blokach mieszkają ludzie, którzy samochody posiadają, ale więcej jest ludzi, którzy problemów z autem nie mają. Dlatego długo się nie zastanawiając Ulotki Pana Włodka zostaną dostarczone na lokalne stacje diagnostyczne. Tam „lokalny krytyk” diagnozując auto powie co jest do naprawy, a i kierowca będzie chciał w trakcie umawiania wizyty przejść przegląd pozytywnie. Zastanówmy się, gdzie „spotykają się” samochody… no tak na stacjach paliwowych… to również może być świetne miejsce na ulotki Pana Włodka. Jest mnóstwo takich miejsc i patrząc na całą akcję dość pobieżnie już Pan Włodek ma o niebo większą przewagę w dostarczeniu własnych usług. Jeżeli osiągnie te pesymistyczne 3% to może liczyć się z zainteresowaniem osób rzędu 150osób. Trzymajmy kciuki za Pana Włodka bo roboty ma po pachy. Przechodząc do mierzenia skuteczności ulotki reklamowej można pokusić się o notkę „z tą ulotką uzyskasz…” Jeżeli to nie będzie wystarczające to można podać dedykowany nr telefonu, odesłanie do odpowiedniej strony w internecie, wygenerować unikatowy kod QR. Jest mnóstwo sposobów, a w dobrze stworzonej kampanii marketingowej świat online przeplata się z tradycyjną formą reklamy. Dzięki temu można śmiało generować listę swoich klientów przez co zwiększamy prawdopodobieństwo powrotu klienta do firmy.

Można naprawdę zaskoczyć się jak skuteczną formą reklamy może być ulotka reklamowa. Dobra ulotka zaciekawia i przyciąga uwagę na kilka sekund – nie zmarnuj tej szansy.

Wesprzyj swoją reklamę o dobrze skomponowaną ulotkę reklamową stworzoną z myślą o Twoim biznesie. Zapraszamy.

Sprawimy by wszystko stało się prostsze

Zyskaj dużo więcej

Wdrażając najskuteczniejsze metody marketingowe oraz czerpiąc od najlpszych zyskasz sukces.

Zwiększenie sprzedaży

Zyskujesz pozytywny wizerunek marki oraz zaufanie klientów. Przekłada się to bezpośrednio na sprzedaż, czyli wzrost zysków.

Przyciągnij uwagę Klienta

Klient ocenia w ułamkach sekund, czy kupi od Ciebie. Pozwól mu zagłębić się w Twój produkt. Zyskujesz uwagę klienta i utrzymanie jej.

Strategie liderów rynku

Korzystaj z praktyk topowych firm będących liderami rynku. Od teraz wszystkie te strategie są w zasięgu Twojej ręki. Sięgnij po nie.

Swoboda działania

Gdy nie masz na nic czasu outsourcing jest najlepszym rozwiązaniem. Zlecanie prac specjalistom w swoim fachu daje Tobie pewność i szybkość działania. Pracownik pracuje… Przedsiębiorca zleca…

Pozytywny wizerunek

Ułatwi Ci już od samego początku kontakt z klientami i partnerami biznesowymi. Jest to fundament, dzięki któremu będziesz mógł nakłaniać kogokolwiek do wypróbowania Twojego produktu lub usługi. Zyskaj jeszcze przed samą sprzedażą.

Krok przed konkurencją

Będziesz zawsze kilka kroków przed konkurencją, gdyż nie ma odwrotu przed wdrażaniem nowych sposobów dotarcia do klienta. Bądź jedynym słusznym wyborem dla swoich klientów.

Napędź swój biznes

Zaoszczędź czas przy jednoczesnym zwiększeniu sprzedaży. Kieruj sprzedaż tam, gdzie przebywają Twoi klienci.

Strony internetowe mrągowo, kętrzyn, olsztyn, giżycko
reklama w google mrągowo, kętrzyn, olsztyn, giżycko
pozycjonowanie strony mrągowo, kętrzyn, olsztyn, giżycko
reklama firmy mrągowo, kętrzyn, olsztyn, giżycko