Generalnie w dobie coraz bardziej kreatywnej reklamy ulotki powinny odchodzić do lamusa. Ale trzeba przyznać, że odgrywają szczególną rolę w przypadku promocji małych firm. Głównym motywatorem do tego, by używać tego typu reklamy jest ich niska cena. Jeżeli jeszcze dołożymy do tego kolportaż ulotek we własnym zakresie może być to bardzo tani środek promocji. Warto byłoby tutaj jeszcze zastanowić się czy nasza roboczogodzina jest warta więcej niż zlecenie tej czynności komuś z zewnątrz. Jeżeli ktoś dokonuje w ten sposób świadomego zajęcia się tym samemu to do dzieła. Warto przemyśleć nawet i ten typ reklamy własnego biznesu ze względu na to, że wiele firm popełnia podstawowy błąd nie idąc z duchem czasu i skupiają się na dotarciu do wszystkich. Jeżeli coś ma być do wszystkiego to jest do niczego. Po nieodpowiedzialnej akcji ulotkowej następuje zasyp telefonami. Ale czy chce ktoś słuchać skarg ludzi, że znowu ulotka przylepiła się im do szyby samochodu? Czy przedsiębiorca ma czas wysłuchiwać jak to ulotki walają się po całej klatce i żeby zakończyć tą farsę? Często przedsiębiorcę odwiedzają strażnicy miejscy, żeby szorował ze zmiotką do centrum bo oni tego nie posprzątają. Ulotka ma zachęcać.
Zachęcić można tylko poprzez kreatywną reklamę i tylko w takiej może sprawdzić się reklamowanie firmy za pomocą ulotek. Przedsiębiorcy popełniają również podstawowy błąd, opierają całą swoją promocję firmy, usługi, produktu na kampanii ulotkowej. Nie tędy droga. Powszechne badania wskazują, że skuteczność kampanii ulotkowej waha się w granicach 0,5%. Czyli na 1000 szt. dostarczonych ulotek powinniśmy mieć przy dobrych wiatrach 5 osób, które nawiążą kontakt. Jeżeli drobny przedsiębiorca ma usługi za kilka tysięcy złotych to może być to nawet całkiem dobra forma promocji. Jeżeli ktoś i tak upiera się przy tej formie promocji biznesu warto zwiększyć swoje szanse odzewu i pozyskania klientów. Zdecydowanie jednym z ważniejszych sposobów na przyciągnięcie uwagi klienta jest po prostu określenie grupy docelowej do której zamierza się dotrzeć. Zupełnie inny projekt ulotki będzie skierowany do kobiet, zupełnie inny do mężczyzn, odmiennym będzie również projekt skierowany do grupy wiekowej. Grzechem głównym projektowania ulotki jest kierowanie jej do ogółu. Błąd ten popełniany jest już poprzez nieprzemyślaną strategię kampanii reklamowej.
Zupełnie nieświadomym błędem szczególnie przy niskich budżetach jest również opieranie całej kampanii reklamowej o kolportaż ulotek. Klient najczęściej gubi się otrzymując taką ulotkę, która nie jest z niczym związana. To tak jakbyś w najzwyklejszy dzień szedł przez miasto błądząc gdzieś myślami związanymi z Twoimi codziennymi obowiązkami. Zapewne kojarzysz to uczucie kiedy idziesz ulicą i myśląc o czymś dosłownie nie widzisz wszystkiego dookoła jest moment wyjścia z domu... długo długo nic i na autopilocie znajdujesz się już w miejscu do którego chciałeś dotrzeć. W tym momencie, gdy idziesz ulicą dostajesz pytanie od przypadkowego przechodnia „którędy prosto?”. I patrzysz jak delikwent odchodzi gdzieś w siną dal, a Ty? No właśnie dokładnie w takim stanie jest osoba otrzymująca ulotkę, osoby wciągające tą całą makulaturę ze skrzynek pocztowych. Jeszcze niech wyrzuci z tym wszystkim list od Wujka z Chicago z przesłanymi dolarami. Istnieje jeszcze grupa osób, która strząchnie ulotkę jak brud z buta nie odrywając się od codziennych czynności.
Wyobraź sobie teraz sytuację, gdy wśród tych wszystkich ulotek i reklam widzisz nazwisko i zdjęcie sąsiada z naprzeciwko, tak to on… i już od dwóch lat prowadzi firmę… Zatrzymałeś się na chwilę? Zastanowiłeś? Zainteresowałeś tym co robi Twój sąsiad? To jest właśnie ten pierwszy etap, który chcemy osiągnąć. Zdobycie zainteresowania. Chcesz poznać pozostałe etapy? Skontaktuj się z nami.
Umówmy się, nikt nie demonizuje roli kampanii ulotkowej w większej całości kampanii reklamowej. Niektóre małe biznesy mogą w dużym stopniu opierać własny biznes właśnie na tym sposobie reklamowania się. Zdecydowanymi faworytami będą te firmy, które prowadzą lokalne biznesy nie wykraczające poza rejon miasta. Zdecydowanie dużo łatwiej będą mogły zachęcić osoby znajdujące się w bliskiej okolicy firmy do własnych usług. Również demografia , a tym samym określenie właściwej grupy odbiorców będzie tutaj kluczowe, gdyż dużo łatwiej dotrzemy do starszych osób właśnie tym środkiem przekazu. Znają i rozumieją ten sposób reklamy i dużo bardziej będą przekonani, do firmy w okolicy niż do kogoś „z zewnątrz”. Można również posłużyć się metodą skierowaną do ogółu w przypadku usług gastronomicznych, fryzjerskich czy też ubezpieczeniowych. Na ulotce można zmieścić praktycznie cały cennik własnych usług jeżeli chcemy, aby nasze usługi i produkty były weryfikowane ceną i prowadzimy odpowiednią politykę cenową. Co prawda dużo bardziej sprawdzi się tutaj spersonalizowanie przekazu, ale te biznesy niekoniecznie zrażą klientów tym sposobem kampanii reklamowej.
Dotrzyj tam, gdzie przebywają Twoi klienci. Jeżeli sprzedajesz ubezpieczenia warto rozważyć opcję podjęcia współpracy z lokalnymi warsztatami samochodowymi w celu zostawienia tam garści ulotek. Sposobów jest mnóstwo.
“Posiadanie strony internetowej otwiera cały wachlarz nowych sposobów pozyskania klienta. Zadbaj o wizerunek Twojej marki i spraw, by strona zarabiała na Ciebie.”
“Niedługo zakupy online wyprą tradycyjne formy zakupów z racji wygody. Koniecznością jest dotarcie tym kanałem komunikacji do klienta oraz wyjście na przeciw jego potrzebom.”
“Must have, każdej poważnej firmy. W obecnym szybkim trybie życia, ogrom transakcji przeprowadzanych jest poprzez urządzenia mobilne. Zadbanie o zabieganych ludzi na pewno będzie się opłacało.”
“Codziennie setki osób korzystają z najpopularniejszej wyszukiwarki Google szukając produktów, bądź usług które Ty oferujesz. ”
Analityka zaimplementowana na stronie daje nam nieograniczone możliwości raportowania, odpowiedniego reagowania na zachowania klientów. ”
“Dzięki odpowiednim działaniom wizerunkowym marki, za każdym Twoim nowym klientem, będą stali kolejni nastawieni na skorzystanie z Twoich usług. ”
“Dzięki działaniom remarketingowym zyskasz niesamowity zwrot z inwestycji oraz zagościsz już na stałe w umysłach klientów jako postępowy przedsiębiorca. ”
“Promocja narzędziem Google Maps jest idealnym rozwiązaniem dla prywatnych działalnści, małych lokali usługowych i innych...”
“Dzięki pozytywnym "bezstronnym" informacjom oraz opieniom o marce i jej produktach następuje bezpośrednie przełożenie na podniesienie sprzedaży. ”
“Fantastycznie byłoby być monopolistą na rynku. Jeżeli nie masz tej przyjemności to jest to podstawowe działanie, aby zostawić konkurencję z tyłu. ”
“Na pewno znasz to uczucie, gdy czytasz książkę, a cały świat dookoła przestaje istnieć, nagle telefon wybudza Ciebie... Cooo to już 4 godziny? Treść ma znaczenie. ”
“Szybkość życia zmusza każdego do selekcjonowania informacji. Skondensowanie, szybko i zwięźe - zaprezentuj swoją firmę klientowi. Szanując jego czas, doceni Twój wysiłek. ”
“Przyciągnąłeś klienta? Łap szybko jego uwagę. Zaprezentuj swoje usługi i wyjaśnij w jaki sposób może wykorzystać Twoje usługi właśnie dla zaspokojenia własnych potrzeb. ”
“Odpowiednio przygotowane logo oraz spójna identyfikacja wizualna sprawi, że będziesz zapamiętany. W pierwszej chwili masz tylko ułamki sekund na złapanie uwagi. Wykorzystaj je. ”
“Usiądź na krześle...Raczej...Poczuj jak idealne ułożenie tego krzesła wgniecie Cię wprowadzając w błogi stan, a delikatne poszycie sprawi, że będziesz chciał, aż usiąść bez spodni... Jest różnica? Ogromna! ”
“W obecnych czasach trudno o lojalnego klienta. To odczuwają firmy, które zaniedbują komunikację ze swoimi klientami. Nie lubisz facebooka? Twój klient lubi... ”
“Prestigi, agencja marketingowa, agencja interaktywna, strony internetowe, strony www, adwords, linki sponsorowane, Mrągowo, Olsztyn, Kętrzyn, Giżycko, Mikołajki, Reszel, Lidzbark Warmiński, Dobre Miasto, Ostróda.”
“Tworzymy strony www, sklepy internetowe, identyfikacje wizualne, kreacje do kampanii display. Prowadzimy i realizujemy kampanie reklamowe Google Adwords,remarketing, social media oraz content marketing”
“Prowadzimy m. in. audyt marketingowy, analitykę, optymalizację konwersji, badanie ruchu na stronach www, badania neuromarketingowe. Womm marketing, pozycjonowanie”
Wdrażając najskuteczniejsze metody marketingowe oraz czerpiąc od najlpszych zyskasz sukces.
Zyskujesz pozytywny wizerunek marki oraz zaufanie klientów. Przekłada się to bezpośrednio na sprzedaż, czyli wzrost zysków.
Klient ocenia w ułamkach sekund, czy kupi od Ciebie. Pozwól mu zagłębić się w Twój produkt. Zyskujesz uwagę klienta i utrzymanie jej.
Korzystaj z praktyk topowych firm będących liderami rynku. Od teraz wszystkie te strategie są w zasięgu Twojej ręki. Sięgnij po nie.
Gdy nie masz na nic czasu outsourcing jest najlepszym rozwiązaniem. Zlecanie prac specjalistom w swoim fachu daje Tobie pewność i szybkość działania. Pracownik pracuje… Przedsiębiorca zleca…
Ułatwi Ci już od samego początku kontakt z klientami i partnerami biznesowymi. Jest to fundament, dzięki któremu będziesz mógł nakłaniać kogokolwiek do wypróbowania Twojego produktu lub usługi. Zyskaj jeszcze przed samą sprzedażą.
Będziesz zawsze kilka kroków przed konkurencją, gdyż nie ma odwrotu przed wdrażaniem nowych sposobów dotarcia do klienta. Bądź jedynym słusznym wyborem dla swoich klientów.
Zaoszczędź czas przy jednoczesnym zwiększeniu sprzedaży. Kieruj sprzedaż tam, gdzie przebywają Twoi klienci.