Jeżeli kiedykolwiek zadałeś sobie pytanie:
Pora na szybkie rozwiązanie.
Statystyki pokazują, że bardziej niż jakiejkolwiek Reklamie, większość konsumentów wierzy osobom mającym już kontakt z danym produktem, usługą bądź marką. Ich rekomendacja jest nieoceniona dla zdezorientowanego konsumenta, który szuka opinii o marce bądź produkcie.
Działania z zakresu marketingu szeptanego polegają na tym, aby to właśnie użytkownik zaczął myśleć pozytywnie o marce dzięki kreatywnej dyskusji na jej temat.
Są to działania długofalowe, gdyż pozytywna opinia o marce zostaje długo w świadomości klienta.
Jest to sukcesywne i odpowiednie wprowadzenie marki do sieci dzięki czemu nie przybiera ono charakteru spamu, a konstruktywnego i przemyślanego szumu wokół marki oraz produktów. Wywołuje to zaufanie konsumentów do marki oraz pozytywne jej opiniowanie.
Działania te w połączeniu z innymi formami kreowania wizerunku firmy przyczyniają się do pełnej kompleksowości i uzyskania określonych celów zarówno sprzedażowych jak i prestiżowych.
Wywołujesz zupełnie inne emocje - produkty mają zupełnie inną wartość. Twoje usługi są dobre, albo wyśmienite.
Niby synonimy, ale zupełnie inne obrazy w głowie klienta. Tak mała różnica czasami decyduje o tym czy ktoś kupi czy też nie.
Dzięki odpowiednio prowadzonej kampanii marketingu szeptanego uzyskasz rozgłos o nowych produktach oraz usługach Twojej marki.
Jest to niski koszt promocji oraz rozgłosu.
Dzięki temu zwiększasz widoczność i rozpoznawalność Twojej marki co wpływa również pozytywnie na pozycjonowanie Twojej strony.
Dokonamy wnikliwej analizy Twojej branży, Twojej konkurencji oraz grupy docelowej, do której chcesz dotrzeć. Jest to niezbędne do tego by odpowiednio przygotować działania związane z marketingiem szeptanym.
Po wnikliwej analizie dobierzemy odpowiednie miejsca działań. Wyselekcjonujemy najbardziej odpowiednie fora, blogi, media społecznościowe, wszystkie miejsca, w których Twoi klienci wykazują największą aktywność. Będziemy tam gdzie przebywają Twoi klienci.
Realizujemy kampanię marketingu szeptanego udzielając się i reklamując Twoją firmę w naturalny i dyskretny sposób.
Nieustannie monitorujemy wpisy oraz skutecznie odpowiadamy na posty innych użytkowników. Wywołujemy dyskusję na temat firmy lub produktów tak, aby kampania była jak najbardziej skuteczna.
Czy nie masz czasem wrażenia, że opinie Booking.com, Allegro, czy rekomendacje na Facebooku wyglądają delikatnie mówiąc zbyt cukierkowo? Zapewne Ty już dawno to zauważyłeś i niekoniecznie wspierasz się opiniami z internetu, gdyż prowadząc biznes wiele razy spotkałeś się z ofertami marketingu szeptanego. Zauważasz to na każdym kroku, co więcej wielu ludzi zauważa, że te opinie niekoniecznie mogą mieć związek z rzeczywistością. Mimo to w dalszym ciągu wiele osób wspiera się tego typu opiniami. Często wszelkie rekomendacje znalezione w internecie konsumenci biorą za pewnik. Pomimo tego, że naród polski nie jest zbyt ufnym narodem, pomimo tego jego podatność na rekomendacje znalezione w internecie wydaje się bardzo zagadkowa. Zbyt mocno wierzymy innym osobom, dlaczego ktoś miałby nas oszukiwać swoją rekomendacją prawda? Przecież to musi być prawdziwa opinia. Po części widzimy tą nieufność konsumentów i doszukiwanie się wszelkich rekomendacji oraz opinii o danym produkcie lub w firmie. Niestety łatwo to odwrócić na niekorzyść klienta właśnie poprzez marketing szeptany. Klient nie ufając sprzedawcy oraz reklamom szuka opinii o produkcie lub firmie w internecie.Tam na swoje nieszczęście znajduje wiele pozytywnych opinii, bardzo pochlebnych rekomendacji oraz zaleceń używania produktu lub zaufania do firmy. Decyduje się na taki produkt lub skorzystanie z usługi firmy nie będąc w ogóle świadom tego, że uczestniczył w zaplanowanym procesie sprzedażowym. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że kupi produkt lub skorzysta z usług firmy, która jedynie wdrożyła marketing szeptany jako formę promocji firmy. I nie miała w tym żadnych niecnych celów. Największe firmy na rynku wykorzystują ten fakt i walczą w ten sposób z konkurencją. Niestety coraz więcej firm korzysta z usług marketingu szeptanego nawet tworząc tak zwany czarny PR. Największe firmy z branży przeciwdziałają takiemu procederowi monitorując opinie o firmie mogą szybko i precyzyjnie reagować na negatywne komentarze. Nie tylko prowadzą prewencję, ale również wdrażają marketing szeptany w strategią sprzedażową firmy. Marketing szeptany jest szeroko wykorzystywany przez firmy, gdyż przynosi nie tylko wizerunkowe korzyści, ale również podniesienie sprzedaży. Marketing szeptany jest tylko skutecznym narzędziem i od Ciebie zależy w jaki sposób będzie wykorzystany. Możesz szybko reagować na fale negatywnych komentarzy ze strony konkurencji. Możesz wykorzystać marketing szeptany do promocji swoich produktów lub usług. Możesz posłużyć się marketingiem szeptanym do zbudowania pozytywnego wizerunku marki, tak, aby zawczasu przygotować się i być odpornym na działania konkurencji. Parę negatywnych komentarzy nie będzie już nigdy w stanie Ci zagrozić. Wykorzystaj fakt, że konsumenci przed zakupem lub skorzystaniem z usług najpierw sprawdzają oceny i zdanie innych Konsumentów w internecie. Jeżeli posiadasz mnóstwo pozytywnych rekomendacji i przychylnych opinii, konsumenci chętniej skłaniają się do nabycia Twojego produktu lub usługi.
20 paro letnia studentka czekając w holu na wykłady przeglądając internet na swoim smartfonie natknęła się na reklamę naturalnego balsam do ciała. Zainteresowanie bierze górę i sprawdza, czy balsam nadaje się do jej delikatnej skóry. Oprócz sprawdzenia składu i działania balsamu, napotyka również mnóstwo pozytywnych opinii i recenzji. Jej rówieśniczki nabyły balsam pomimo jego wysokiej ceny, gdyż jest niesamowicie wydajny i działa rewelacyjnie. Informacje na Facebooku, pełno zdjęć produktu na Instagramie. Na wizażu, kafeterii i podobnych forach wszystkie dziewczyny są po prostu zachwycone. Przecież to tylko kilka złotych, a warto zadbać o siebie więc szybko przychodzi do sklepu internetowego i zamawia balsam. Takich historii jest codziennie tysiące. Chcesz nabyć profesjonalny sprzęt? Czy aby nie czytasz o nim w internecie? Smartfony za 4000 zł, pompy ciepła za 60000 zł, hotele, restauracje oraz biura podróży - Wymień jakąś branżę, a na 100% większość firm posługuje się w niej marketingiem szeptanym.
Marketing szeptany zgodnie z definicją są to działania marketingowe mające za zadanie dotarcie z informacją marketingową do odbiorcy za pośrednictwem "spontanicznego" przekazu ustnego. Samo słowo spontaniczne wyklucza wszelkie działania biznesowe. Działania biznesowe najczęściej są planowane. Wszelkie planowanie wyklucza tutaj spontaniczność, lecz gdy spojrzymy na to z marketingowego punktu widzenia warto zamienić spontaniczny przekaz na taki, aby wyglądał jak najbardziej naturalnie. Gdy przekaz marketingowy będzie wyglądał naturalnie będzie on dużo bardziej przyjazny dla odbiorcy, a tym samym skuteczniejszy w działaniu. Najważniejsze jest to, że Działania te nie są kojarzone z reklamą, bo na reklamę nie wygląda. Przekaz taki trafia więc również do tych osób, którzy stracili już dawno zaufanie do wszelkich reklam. Powiedzmy sobie jasno nic nie działa tak dobrze na potencjalnego klienta jak opinie o danym produkcie, usłudze oraz firmie zasłyszana od drugiej osoby. Trzeba zwrócić uwagę na to, że na podstawie opinii większość z nas decyduje się na zakup. Wykorzystując naturalne kanały komunikowania się internautów takie jak fora internetowe, portale opiniotwórcze czy sieci społecznościowe wytwarzany jest pozytywny obraz produktu, usługi lub marki. W naturalny sposób trafiasz z wykreowanym przekazem o produkcie do osób, które poszukują właśnie takich informacji. Wynikiem takich działań w zdecydowanej większości jest zakup "poleconego" produktu.
Wywołaj szum wokół swojej marki, produktu lub usługi. Celem tego typu marketingu szeptanego jest wywołanie dyskusji wśród grupy konsumentów na określony temat. Dyskusja na dany temat nie tylko wzmacnia wizerunek marki, ale również rozchodzi się w błyskawicznym tempie. Jest pozytywny szum wywołany wokół określonego tematu. Najczęściej wywołany przekaz oraz opinie przekazywane jest kolejnym osobom. Najważniejsze jest, aby wykreować bardzo pozytywną opinię na dany temat i również w ten sposób zostanie ona rozesłana w świat i trafi do innych potencjalnych klientów. Idealnym przykładem jest tutaj firma Apple z wypuszczeniem na rynek swojego nowego Iphon’a. Możesz być pewien, że w dniu premiery lub chwilę wcześniej będziesz widział informację o tym wydarzeniu oraz dyskusję na dany temat – wszędzie, gdzie tylko nie spojrzysz.
Polega na stworzeniu na jak najbardziej atrakcyjnej treści, nie musi być ona na merytoryczna o ile będzie wywoływała określone emocje. Emocje w marketingu wirusowym mogą być zarówno entuzjastyczne, wywołujące wstręt, zachwycenie, zdziwienie, tęsknotę, czy wywołanie kontrowersji. W marketingu wirusowym każda emocja może okazać się użyteczna wszystko zależy od celu biznesowego, który chcemy osiągnąć. Najważniejsze jest by jak najwięcej osób udostępniło dany materiał i przekazało go dalej. Marketing wirusowy może roznosić się w postaci maili, artykułów na blogu, nagrań oraz formy wideo.
Jest to kampania polegająca na wykrywaniu nowych zachowań i sposobów konsumpcji produktów. Trendsetting jest szczególnie interesujący dla Marek lajfstajlowych oraz wprowadzających produkty w zupełnie nowych nieistniejących do tej pory kategoriach produktowych. Kampanie często wspierane osobami, które są rozpoznawalne i potrafią wywołać określone zachowania w konsumentach.
Jest to kampania najczęściej wsparta blogerami oraz influencerami. Polega na pisaniu blogów skupionych wokół określonej tematyki. W ten sposób można promować nie tylko markę, ale również jej produkty oraz usługi. Najczęściej blogerzy opłacani są przez firmy za pisanie określonych recenzji produktów oraz usług. Wykorzystywana, dzięki temu jest rozpoznawalność danego blogera lub influencera oraz jego zasięgi, czyli dotarcie do swoich odbiorców.
w tego typu kampaniach również wykorzystywani są influencerzy tacy jak blogerzy czy YouTuberzy, którzy rozpoznawani są wśród swoich fanów. Kampania opiera się o dostarczenie produktów do influencerów, którzy następnie je recenzują lub po prostu z nich korzystają. Często taka współpraca opiera się najzwyczajniej w świecie na zwykłej wymianie barterowej.
Jedną z istotnych kwestii, którą należy podjąć jest cena marketingu szeptanego, gdyż wszelkie atrakcyjne oferty po atrakcyjnych stawkach mogą przynieść bardzo duży uszczerbek na wizerunku firmy. Wszelkie spamowanie szybko wychwytywane przez konsumentów i przekłada się to na negatywny obraz firmy. Taka firma już na wstępie ma utrudnione zadanie przekonania do siebie pozostałych klientów. Działania tanich ofert marketingu szeptanego zmierzają najczęściej do mało wiarygodnego przekazu marketingowego. Pół biedy jak firma sama strzela sobie w ten sposób w kolano. Zupełnie inna sytuacja, gdy konkurencyjne firmy wynajmują agencje do stworzenia kampanii czarnego PR. Jest tutaj wiele przykładów, ale możemy przywołać tutaj sytuację restauracji gruba ryba. Szybka akcja czarnego PR skierowanego na restaurację przez niezadowolonego klienta poskutkowała lawiną komentarzy i negatywnych ocen w internecie. Cała akcja postawiła właścicieli lokalu przed decyzją zamknięcia restauracji. Oto jak duży wpływ na firmę mają akcje marketingowe konkurencyjnych firm.
Natychmiastowe reagowanie na szum w internecie. Jeżeli ktoś dyskutuje o tematyce związanej z Twoją działalnością przyłącz się do dyskusji. Jeżeli ktoś dyskutuje o Twojej firmie masz szansę szybko reagować. Negatywna opinia? Zareaguj błyskawicznie. Ktoś dyskutuje o Twoim produkcie przyłącz się do dyskusji. Ktoś szuka informacji o usłudze, którą również Ty wykonujesz? Rozwiej jego wątpliwości i przedstaw swoją ofertę. Działanie to wykorzystuje monitoring internetu do natychmiastowego pozyskiwania informacji, gdzie w danej chwili toczy się dyskusja na interesujący nas temat. Przyłączenie się do dyskusji w odpowiednim momencie przyczynia się do stania się firmą pierwszego wyboru. Przy dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie czas reakcji jest kluczowy w każdym biznesie. Real Time WOMM umożliwia natychmiastowe działanie zarówno przy wsparciu kampanii promocyjnych jak i działań antykryzysowych.
Kampania WOMM każda branża wymaga zupełnie innych działań oraz dobrania odpowiedniej strategii do założeń biznesowych. Zupełnie inaczej będzie wyglądała kampania promująca produkt, usługę oraz markę. Strategia marketingu szeptanego będzie również wyglądała zupełnie inaczej w przypadku różnej branży. Strategia marketingu szeptanego będzie musiała być również odpowiednio skomponowana pod określoną grupę odbiorców danego produktu lub usługi. Kampania marketingowa danego produktu powinna być zawsze dopasowane indywidualnie do każdego klienta i jego działalności. Najważniejsze by nie działać szablonowo. Trzeba również uwzględnić obecny wizerunek firmy oraz sytuację rynkową. Wybór przestrzeni do działania marketingu szeptanego wymaga przeprowadzenia odpowiedniej analizy wizerunku oraz obecności produktu oraz usługi w internecie. Po dogłębnej analizie i dobraniu odpowiedniej strategii marketingowej możesz być pewien, że Twoje działania marketingu szeptanego przysporzą Tobie nie tylko wizerunek lidera branży oraz zaufanie klientów, ale również znaczące podniesienie sprzedaży.
Korzyści marketingu szeptanego:
Profesjonalnie oraz prawidłowo wykonany marketing szeptany jest gwarancją sukcesu firmy. Wykorzystaj niewiedzę konkurencji. Wzmocni wizerunkowo pozycję swojej marki marketingiem szeptanym. Dzięki temu pozytywne postrzegania Twojej marki wzrośnie. Zyskasz zaufanie, rozgłos, większe zasięgi oraz co najważniejsze szybkie i łatwe pozyskanie nowych klientów – czyli sprzedaż.
Umiejętne dobranie strategii oraz wdrożenie odpowiedniego planu umożliwi wyciśnięcie z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych wszystkich możliwości.
Ograniczenie jest tylko w postrzeganiu świata. Zarządzaj czasem tak byś miał go na inne czynności. Zdecydowanie wydłużysz każdy dzień i podniesiesz jakość swojego biznesu.
Z godziny na godzinę zyskuj nowych klientów. Docieraj do coraz szerszej grupy odbiorców. Przedstaw korzystnie i atrakcyjnie swoje produkty oraz usługi dla swoich odbiorców. Buduj świadomość swojej marki.
Oszczędzaj i pomnażaj swoje pieniądze. Z nutką zazdrości patrzysz na tych co ubiegli Cię we wdrażaniu innowacyjnych działań marketingowych? Zacznij działać!
Jako przedsiębiorca wiesz, że będziesz skuteczny tylko wtedy, kiedy będziesz podążał za trendami. Poznaj narzędzia i techniki, które wzmocnią Twoją pozycję na rynku
Pora na szybkie rozwiązanie.
Wykreuj swój wizerunek, tak by mówić poprzez usta swoich odbiorców
Pomożemy Ci to zdobyć. Skontaktuj się z nami!
DO ZOBACZENIA!“Posiadanie strony internetowej otwiera cały wachlarz nowych sposobów pozyskania klienta. Zadbaj o wizerunek Twojej marki i spraw, by strona zarabiała na Ciebie.”
“Niedługo zakupy online wyprą tradycyjne formy zakupów z racji wygody. Koniecznością jest dotarcie tym kanałem komunikacji do klienta oraz wyjście na przeciw jego potrzebom.”
“Must have, każdej poważnej firmy. W obecnym szybkim trybie życia, ogrom transakcji przeprowadzanych jest poprzez urządzenia mobilne. Zadbanie o zabieganych ludzi na pewno będzie się opłacało.”
“Codziennie setki osób korzystają z najpopularniejszej wyszukiwarki Google szukając produktów, bądź usług które Ty oferujesz. ”
Analityka zaimplementowana na stronie daje nam nieograniczone możliwości raportowania, odpowiedniego reagowania na zachowania klientów. ”
“Dzięki odpowiednim działaniom wizerunkowym marki, za każdym Twoim nowym klientem, będą stali kolejni nastawieni na skorzystanie z Twoich usług. ”
“Dzięki działaniom remarketingowym zyskasz niesamowity zwrot z inwestycji oraz zagościsz już na stałe w umysłach klientów jako postępowy przedsiębiorca. ”
“Promocja narzędziem Google Maps jest idealnym rozwiązaniem dla prywatnych działalnści, małych lokali usługowych i innych...”
“Dzięki pozytywnym "bezstronnym" informacjom oraz opieniom o marce i jej produktach następuje bezpośrednie przełożenie na podniesienie sprzedaży. ”
“Fantastycznie byłoby być monopolistą na rynku. Jeżeli nie masz tej przyjemności to jest to podstawowe działanie, aby zostawić konkurencję z tyłu. ”
“Na pewno znasz to uczucie, gdy czytasz książkę, a cały świat dookoła przestaje istnieć, nagle telefon wybudza Ciebie... Cooo to już 4 godziny? Treść ma znaczenie. ”
“Szybkość życia zmusza każdego do selekcjonowania informacji. Skondensowanie, szybko i zwięźe - zaprezentuj swoją firmę klientowi. Szanując jego czas, doceni Twój wysiłek. ”
“Przyciągnąłeś klienta? Łap szybko jego uwagę. Zaprezentuj swoje usługi i wyjaśnij w jaki sposób może wykorzystać Twoje usługi właśnie dla zaspokojenia własnych potrzeb. ”
“Odpowiednio przygotowane logo oraz spójna identyfikacja wizualna sprawi, że będziesz zapamiętany. W pierwszej chwili masz tylko ułamki sekund na złapanie uwagi. Wykorzystaj je. ”
“Usiądź na krześle...Raczej...Poczuj jak idealne ułożenie tego krzesła wgniecie Cię wprowadzając w błogi stan, a delikatne poszycie sprawi, że będziesz chciał, aż usiąść bez spodni... Jest różnica? Ogromna! ”
“W obecnych czasach trudno o lojalnego klienta. To odczuwają firmy, które zaniedbują komunikację ze swoimi klientami. Nie lubisz facebooka? Twój klient lubi... ”
“Prestigi, agencja marketingowa, agencja interaktywna, strony internetowe, strony www, adwords, linki sponsorowane, Mrągowo, Olsztyn, Kętrzyn, Giżycko, Mikołajki, Reszel, Lidzbark Warmiński, Dobre Miasto, Ostróda.”
“Tworzymy strony www, sklepy internetowe, identyfikacje wizualne, kreacje do kampanii display. Prowadzimy i realizujemy kampanie reklamowe Google Adwords,remarketing, social media oraz content marketing”
“Prowadzimy m. in. audyt marketingowy, analitykę, optymalizację konwersji, badanie ruchu na stronach www, badania neuromarketingowe. Womm marketing, pozycjonowanie”
Wdrażając najskuteczniejsze metody marketingowe oraz czerpiąc od najlpszych zyskasz sukces.
Zyskujesz pozytywny wizerunek marki oraz zaufanie klientów. Przekłada się to bezpośrednio na sprzedaż, czyli wzrost zysków.
Klient ocenia w ułamkach sekund, czy kupi od Ciebie. Pozwól mu zagłębić się w Twój produkt. Zyskujesz uwagę klienta i utrzymanie jej.
Korzystaj z praktyk topowych firm będących liderami rynku. Od teraz wszystkie te strategie są w zasięgu Twojej ręki. Sięgnij po nie.
Gdy nie masz na nic czasu outsourcing jest najlepszym rozwiązaniem. Zlecanie prac specjalistom w swoim fachu daje Tobie pewność i szybkość działania. Pracownik pracuje… Przedsiębiorca zleca…
Ułatwi Ci już od samego początku kontakt z klientami i partnerami biznesowymi. Jest to fundament, dzięki któremu będziesz mógł nakłaniać kogokolwiek do wypróbowania Twojego produktu lub usługi. Zyskaj jeszcze przed samą sprzedażą.
Będziesz zawsze kilka kroków przed konkurencją, gdyż nie ma odwrotu przed wdrażaniem nowych sposobów dotarcia do klienta. Bądź jedynym słusznym wyborem dla swoich klientów.
Zaoszczędź czas przy jednoczesnym zwiększeniu sprzedaży. Kieruj sprzedaż tam, gdzie przebywają Twoi klienci.