Znajdź nas na:

logo firmowe Mrągowo, olsztyn, kętrzyn. logo firmowe
logo firmowe Mrągowo, olsztyn, kętrzyn. logo
logo firmowe Mrągowo, olsztyn, kętrzyn. cena logo
Cena logo firmowego Mrągowo, olsztyn, kętrzyn. projekt logo
Strony internetowe Mrągowo, olsztyn, kętrzyn. Reklama w google, Pozycjonowanie stron

Czy klasyczny marketing ma jeszcze szansę przebicia?

Jest taki moment w życiu każdego przedsiębiorstwa, gdy trzeba dotrzeć do nowych klientów. Dotarcie do nowych klientów jest ferowane chęcią zwiększenia sprzedaży, a tym samym zwiększenia zysków. Aha mówimy tutaj o firmach, które działają na rynku już od dłuższego czasu. W przypadku nowych firm promowanie firmy odpowiednim rodzajem marketingu jest to „must have”. Następuje pytanie z jakiej formy marketingu trzeba skorzystać? Jeżeli w „dziale marketingu” siedzi pan Włodek to podzwoni po radiu, gazecie i sprawa załatwiona. Przecież Staszek ten z naprzeciwka to nawet taką panią ma od ulotek, tylko że po adresie na ulotkach dociera do niego straż miejska, żeby to posprzątał. Taki obraz przedsiębiorcy się utrwala w głowach ludzi. Czy firma z wielkim gmachem i setkami pracowników może sobie pozwolić na takie „fopa”?

Przecież widzimy, jak małe zakłady prężnie działają kreując przyjemny i spójny przekaz reklamowy. Widzisz jak ludzie mimo, że nie potrzebują w tej chwili tego rodzaju usług lub produktu… zaczynają rozmawiać o firmie, ich twarze nabierają kolorów, gdy patrzą na reklamę. Nienachalny przekaz dociera do nich i w chwili potrzeby… kontaktują się z daną firmą.

Jesteś przedsiębiorcą, ale w chwili opuszczenia biura jesteś kupującym. Często nawet będąc w pracy musisz wejść w rolę kupującego. Czy ulotka Ciebie zachęci? Czy pospolite 30 min spotów reklamowych nie zniechęci Ciebie do słuchania radia? Dlaczego powstaje coraz więcej „muzyka non stop przez 1h”, a później reklamy? Skuteczni przedsiębiorcy nie używają półśrodków. Cieszą się z tego, że są takie formy reklamy, gdyż korzysta z nich konkurencja. Tymczasem oni przejmują rynek. I nie wiadomo kiedy, wszyscy klienci zaczynają przychodzić właśnie do nich. Nie należy winić za to przedsiębiorców, po prostu są tak zajęci, że nie są w stanie aktualizować wiedzy. Świat idzie do przodu. Pomijając najnowsze formy marketingu warto byłoby się skupić na jednej kluczowej rzeczy, która już od wielu lat gości na rynku polskim…mianowicie spersonalizowana reklama. Klient musi wiedzieć, że to co oferujesz jest dla niego.

Ja mam tylko mały zakład i nie stać mnie na agencję reklamową.

Czyli trzeba zakopać wszystkie stare formy marketingu? Co z ulotkami? Co z reklamą w radiu? Telewizji? Odpowiedź brzmi nie, nie trzeba grzebać tych działań. Kiedy mały przedsiębiorca myśli o radiu, gazecie jako głównym nośniku reklamy, duży gracz myśli o tym, że gazeta, telewizja, ulotki jest to tylko część marketingu, który składa się na kampanię marketingową stworzoną dla firmy. Nawet jeżeli chcesz powiadomić mieszkańców miasta o obniżce. Nie wystarczy wydrukować kilku ulotek i posłać panią Grażynkę w miasto. Nawet, gdy będzie to najwspanialsza oferta ludzie nie lubią nachalności. Oni muszą mieć świadomość tego, że sami wybrali daną firmę, o… akurat jest w niej promocja-super idę. Jeżeli już masz wykorzystać gazetę, ulotki, radio niech będzie to jedna ze ścieżek przekazu idei kampani, a nie jej początek i koniec.

Jeżeli już przedsiębiorca będzie wykorzystywał ulotki jako część własnej kampanii marketingowej musi wyeliminować przypadkowość działania. Nie wystarczy treść oraz estetyka, potrzeba stworzyć odpowiednie warunki do działania.

Istotnym czynnikiem jak w przypadku pana Staszka jest wybór miejsca, w którym chcemy by przechodnie dostawali ulotki. Zwiększamy prawdopodobieństwo nie wyrzucenia ulotki do kosza, gdy koszty po prostu nie będzie w pobliżu. Przyda się również to, aby ulotka była na tyle kompaktowa, żeby nie przeszkadzała przechodniowi w schowaniu jej.

Tutaj można zastosować się do aktualizacji informacji o klientach, czyli znaj swojego klienta. Jeżeli przedsiębiorca będzie miał określony profil klienta, dużo łatwiej będzie do niego dotrzeć. Jeżeli będzie wiedział gdzie przebywa klient, dużo łatwiej będzie dostarczyć do niego ulotkę. Można nawet rozważyć skrzynki pocztowe.

Jeżeli ulotki będą spójne z przekazem reklamowym firmy, dużo bardziej zachęcą klienta do tego, aby wybrał właśnie tę ofertę. Ważne, aby zrobić wszystko według ustalonej strategii, gdyż chcemy wykorzystać budżet jak najlepiej. Niestety badania są okrutne i wskazują na skuteczność ulotek na poziomie mniej niż 1%. Przeciętnie druk + kolportaż ulotek szacowany na poziomie 1000-2000zł. Szacujemy oczywiście surrealistyczną stawkę 0,5 grosza za rozdaną ulotkę. W przypadku rzetelnej usługi możemy spotkać się ze stawkami 1-2zł. Można podnieść statystykę przy stargetowaniu klienta do nawet 5%.

Do kolportażu ulotek można podejść dwojako, albo przeliczyć ile kosztuje nasz czas. I jeżeli jest on dostatecznie tani, sami możemy się za to wziąć, albo zlecić usługę firmie kolportażowej lub agencji reklamowej. Niestety zlecenie takiej usługi podmiotom zewnętrznym może wiązać się z nierzetelnością w rozdawaniu i dostarczaniu ulotek. Bardzo można popsuć całą kampanię wkładaniem ulotek za wycieraczki samochodów (co chyba wnerwia najbardziej), zaśmiecanie podwórka, przepełnianie skrzynek i nachalność. Każdy chce jak najszybciej skończyć pracę . I nawet nie musi być to wina firmy kolportażowej, ale zwróćmy uwagę, czy dla kilku złotych za godzinę dorosła osoba wykona rzetelnie pracę. Oczywiście są wyjątki od tej reguły, ale jak jest wspomniane są to wyjątki.

Reklama w radiu

Jeżeli przedsiębiorca jest zauroczony reklamą radiową warto, by było zweryfikować również i to źródło. Przecież jadąc do pracy tylu ludzi stoi godzinami w korkach, w pracy słuchają radia, po pracy również korki, malują mieszkanie również słuchają radia. Gdzie nie spojrzysz, a raczej nadstawisz ucho… tam radio. Nie trzeba mocno negować tej formy reklamy, gdyż zachowując odpowiednią częstotliwość można w końcu zmusić słuchacza do odsłuchania naszej reklamy. Należało by tutaj zaznaczyć, że stacje radiowe zauważyły problem w zmęczeniu materiału czyli słuchacza, który jeżeli już słucha radia, robi to dla muzyki. Stworzone zostały specjalne bloki mianowicie 1h muzyki non stop. Po muzyce oczywiście reklamy, wywiady itd. czyli palec automatycznie skierowany ku przełączeniu stacji.

Jeżeli naszego przedsiębiorcę już tak mocno kusi reklama w radiu to warto pamiętać o tym, aby było to wsparcie całej kampanii, a nie jednostkowe strzały.

Bardzo istotnym jest również, co wiąże się oczywiście z dużym budżetem-ciągłość emisji. Jeżeli zamierzasz rzucić się na tydzień emisji reklamy to nie ma nawet co myśleć o skuteczności.

Ważnym jest również stworzenie odpowiedniego sloganu reklamowego, który wzbudzi emocje i będzie łatwo zapamiętany, gdy już go ktoś usłyszy kilka razy.

Wyższą półką będzie sięgnięcie po rady specjalistów, tak aby nie tworzyć oferty, a neuromarketingowy odpowiednik działający na podświadomość klienta. Jest to już wyższa półka i nie obędzie się bez udziału specjalistycznej agencji marketingowej.

Wizytówki firmowe

Wizytówka nadal jest w modzie, gdyż służy do kontaktów biznesowych. Gorzej sprawdzi się w relacji B2C. Jest nieodzownym elementem w świecie biznesu i odpowiednio stworzona będzie świetnie przedstawiać w szybki sposób naszą osobą lub profil działalności. W dzisiejszych czasach kreatywne agencje prześcigają się w zmyślnym projektowaniu nowych form wizytówek. Jest to świetna forma zostania zapamiętanym przez nowego partnera biznesowego, ale nie robiąc niczego na siłę warto po prostu zadbać o jej estetykę. Schludna, estetyczna przekazująca podstawowe informacje wizytówka na pewno zrobi lepsze wrażenie niż kolejne dane drukowane na wieprzowinie.

Zasadą dobrej wizytówki jest fakt, że tylko zerkając wyłuskamy najważniejsze informacje o firmie. Wizytówką wskazujemy jaką firmą jesteśmy. Jeżeli firma budowlana przedstawia hasające kucyki w swojej wizytówce na pewno nie będzie to dobrze odebrane przez potencjalnego partnera biznesowego. Wizytówką przedstawiamy nasz gust i wyszukanie. Poprzez zerknięcie na nią klient będzie wiedział, że to dobre zestawienie kolorów oraz układ zapewni mu solidnego partnera biznesowego. Wizytówka jest jak dżins, zawsze w modzie zarówno klasyk jak i nowe jego odsłony.

Reklama w telewizji

Pomimo iż reklama w telewizji jest coraz tańsza nadal jest to bardzo kosztowna inwestycja. W liczących się telewizjach nie ma nawet co podejmować tematu przy niskim budżecie. Warto jednak zastanowić się nad tym, czy w obecnych czasach jeszcze skuteczna może być ta forma marketingu?

Warto byłoby się zastanowić nad zasięgiem. Trzeba tutaj przyznać, że nadal jest dość popularnym medium w Polsce. Pomimo tego iż coraz więcej Polaków porzuca posiadanie telewizora. Przyjmijmy, że nasze grupa docelowa znajduje się w odbiorcach tego medium. Tak jak we wszelkiego rodzaju sondażach badania nad oglądalnością telewizyjną oparte są o grupę respondentów. Sondaż przeprowadzony na 100 osobach wskazuje na to kto wygra wybory w 38 milionowym państwie . Do badania oglądalności dobranych jest najczęściej od 1000 do 2000 respondentów. I to o ich opinie opierane są wszelkiego rodzaju statystyki oglądalności. Niestety nie ma takiej możliwości, aby jakimś cudownym sposobem określić oglądalność poszczególnych kanałów w skali całego kraju. Wszelkie badania opierane są o respondentów, którzy biorą udział w badaniu logując się do specjalnego systemu oraz przełączając kanały specjalnie dostosowanym pilotem. Wyobraźcie sobie jaką przyjemnością staje się oglądanie telewizji, gdy nad głową wiszą warunki umowy, która zabrania ruszania się sprzed telewizora przez wiele godzin. Chociaż niektórzy poradzą sobie z tym wyśmienicie. Czy jest to wiarygodna grupa reprezentacyjna?

Trzeba przyznać, że ile by to nie było to reklamy w telewizji trwają zbyt długo. W trakcie hitów filmowych przerwa reklamowa osiąga zatrważające 20-30min. Dokładnie ten emocjonujący film tak naprawdę nie trwa 2,5h. Przez tak długi okres czasu reklamy praktycznie nie są oglądane, także budżet dziesiątek oraz setek tysięcy złotych idzie w kanał. Gdy zaczyna się reklama połowa osób, albo odchodzi od telewizora, albo przełącza kanał. Jeżeli idziesz zrobić coś do jedzenia lub picia to jeszcze nie jesteś wciągnięty w tę grę, ale jeżeli przełączasz kanał to… stacje zmówiły się i mniej więcej o tym samych porach emitują serię reklam tak, aby widz zmieniając kanał trafiał na blok reklamowy w konkurencyjnej stacji. O lokowaniach produktu w polskich serialach oraz programach śniadaniowych lepiej nie wspominać, gdyż Internet jest pełen prześmiewczych sytuacji z pięknej, naturalnej gry aktorów w trakcie lokowania produktów.

Reklama w gazecie

Bardzo popularnym medium wśród małych firm jest reklama w gazecie. Może być to forma bloków reklamowych lub sponsorowanych wywiadów. Ciekawym sposobem na zaistnienie w takiej gazecie są również specjalne dodatki wkładane bezpośrednio do prasy. W dzisiejszej dobie Internetu można, by się zastanawiać kto jeszcze czyta gazety. Na pewno ktoś się znajdzie. Istotnym jest fakt, że istnieją tutaj również czasopisma branżowe i można osiągnąć jakiś sposób targetowania naszego odbiorcy. Chcąc zareklamować się z usługami oraz produktami domowymi, możemy wybrać odpowiednią gazetę, by dotrzeć do takich czytelników. Posiadamy produkty lub usługi sportowe, wybierzmy gazety sportowe. Dla lokalnych firm ciekawą propozycją może być reklamowanie się w darmowych gazetkach rozdawanych przez miasto, które możemy spotkać w różnego rodzaju sklepach, czy rozdawane na skrzyżowaniach. Można w tym przypadku wejść w układ, że wstawimy tam swój moduł reklamowy w zamian za umieszczenie gazety w naszej firmie. Zawsze coś.

Istnieje również sposób na to, by za darmo umieścić reklamę w wybranych gazetach. Wystarczy skuteczne kampania reklamowa zakładająca udział w różnego rodzaju wydarzeniach, dzięki temu redaktorzy sami zainteresują się naszą osobą. Można postarać się o status sponsora podczas wydarzenia i odpowiednio rozlokować nasze reklamy by zaznaczyć naszą obecność. Zawsze to będzie dodatkowy kanał wykorzystany w dotarciu do osób, które jakąś prasę przeglądają.

Warto tutaj wspomnieć o fakcie dotowania różnych wydawnictw przez państwo oraz samorządy. Dają do myślenia masowe zwolnienia oraz maksymalne uszczuplenie jednej z największych polskich gazet w chwili cofnięcia dotacji rządowej o czym było głośno. Czy gazeta, która nie może utrzymać się z czytelników to dobre miejsce na reklamę? Pod refleksję zostaje dany temat oddany Tobie przedsiębiorco.

Klasyczny marketing nie radzi sobie w czasach nieustannych zmian. Rynek cały czas przeobraża się i można tylko się dostosowywać. Można ratować klasyczne formy marketingu wspierając nimi działania marketingowe. Istotny jest również przekaz z jakim docieramy do klientów. Już dawno minęły czasy czystej sprzedaży. Teraz dostosowując się do warunków rynkowych w dobie przeogromnej konkurencji musimy nastawić się na kreatywne formy reklamy angażujące klienta oraz budowanie relacji z klientem. Dialog z klientem wymaga dużo zaangażowania czasu, zasobów ludzkich oraz finansowych, dlatego nie każda firma może sobie pozwolić na tę formę działania. Lecz firma dbająca o własny marketing będzie dawała klientowi poczucie, że kupuje we właściwym miejscu i robi coś dla siebie.

Sprawimy by wszystko stało się prostsze

Zyskaj dużo więcej

Wdrażając najskuteczniejsze metody marketingowe oraz czerpiąc od najlpszych zyskasz sukces.

Zwiększenie sprzedaży

Zyskujesz pozytywny wizerunek marki oraz zaufanie klientów. Przekłada się to bezpośrednio na sprzedaż, czyli wzrost zysków.

Przyciągnij uwagę Klienta

Klient ocenia w ułamkach sekund, czy kupi od Ciebie. Pozwól mu zagłębić się w Twój produkt. Zyskujesz uwagę klienta i utrzymanie jej.

Strategie liderów rynku

Korzystaj z praktyk topowych firm będących liderami rynku. Od teraz wszystkie te strategie są w zasięgu Twojej ręki. Sięgnij po nie.

Swoboda działania

Gdy nie masz na nic czasu outsourcing jest najlepszym rozwiązaniem. Zlecanie prac specjalistom w swoim fachu daje Tobie pewność i szybkość działania. Pracownik pracuje… Przedsiębiorca zleca…

Pozytywny wizerunek

Ułatwi Ci już od samego początku kontakt z klientami i partnerami biznesowymi. Jest to fundament, dzięki któremu będziesz mógł nakłaniać kogokolwiek do wypróbowania Twojego produktu lub usługi. Zyskaj jeszcze przed samą sprzedażą.

Krok przed konkurencją

Będziesz zawsze kilka kroków przed konkurencją, gdyż nie ma odwrotu przed wdrażaniem nowych sposobów dotarcia do klienta. Bądź jedynym słusznym wyborem dla swoich klientów.

Napędź swój biznes

Zaoszczędź czas przy jednoczesnym zwiększeniu sprzedaży. Kieruj sprzedaż tam, gdzie przebywają Twoi klienci.

Strony internetowe mrągowo, kętrzyn, olsztyn, giżycko
reklama w google mrągowo, kętrzyn, olsztyn, giżycko
pozycjonowanie strony mrągowo, kętrzyn, olsztyn, giżycko
reklama firmy mrągowo, kętrzyn, olsztyn, giżycko