Modele rozliczania pozycjonowania firmowej strony internetowej
Praktycznie każdy świadom swojego biznesu przedsiębiorca korzysta z pozycjonowania. Zna jego potęgę i to jak ważnym jest on kanałem komunikacyjnym z klientem. Pozycjonowanie uratowało biznes wielu przedsiębiorcom nawet tych z niszowych branż. Dlatego nie trzeba tłumaczyć, że w obecnych czasach jest to coś co po prostu musi być nieodzownym działaniem podczas prowadzenia własnego biznesu. Skoro już wiemy jak ważnym elementem jest pozycjonowanie podczas promowania naszego biznesu następuje decyzja, ale i pytanie. Jakim modelem będziemy rozliczać się za pozycjonowanie z agencją prowadzącą nasze działania seo?
Jest kilka podstawowych modeli rozliczeniowych za pozycjonowanie strony. Zaczniemy od najbardziej popularnego modelu rozliczeń, czyli pozycja w cenniku-rozliczenie za pozycję.
W przypadku modelu rozliczania się za pozycję strony w wyszukiwarce są różne wariacje, ale najbardziej popularnym są widełki pozycji.
Tutaj mała niespodzianka, powyżej 10 tej pozycji strony wyników wyszukiwania klienci również szukają. Gdy rynek jest trudny warto zainteresować się specyficznymi formami pozycjonowania. Wiadomo, że dużo większe szanse ma pierwsza dziesiątka, ale dalej nikt nie jest na aż tak straconej pozycji mimo lamentów ekspertów.
Warto zwrócić uwagę na to, że pozycjonowana firma nigdy nie będzie zawsze na z góry ustalonej pozycji. Jednak pozycjonowanie jest sztucznym tworem, który w głównej mierze jest bawienie się w kotka i myszkę z firmą Google. Google wie, że taka gra jest prowadzona i nagradza firmy współpracujące z nią i działające na jej zasadach. Ale niech ktoś tylko podniesie rękę i użyje Black SEO, co jest domeną szybkich tanich efektów. Wtedy kara jest surowa. Skoro wspominamy o tym, że pozycjonowanie jest procesem dość płynnym, to warto pomyśleć tutaj o kolejnym aspekcie rozliczeń za pozycjonowanie, czyli w końcu miesiąca wybieramy średnią pozycję na jakich znajdowała się strona i na tej podstawie określamy kwotę za pozycjonowaną frazę, czy bierzemy pod uwagę każdy pojedynczy dzień miesiąca.
Zaletą jest to, że płacimy za to co widzimy. Dlatego możemy powiedzieć, że jest to najbardziej uczciwy sposób rozliczania się z Agencją seo za działania pozycjonerskie. Ale jest to jedynie słuszny pogląd ze strony klienta, gdyż płaci on jedynie za efekty. Pierwsze miesiące agencja musi dokładać do tego, żeby wybić klienta na najwyższe pozycje. Gdy rynek jest bardzo konkurencyjny, a pozycje płynne może być to proces pochłaniający bardzo dużo czasu jak i pieniędzy, a opłaty za pozycjonowanie nadal nie będzie.
Właśnie w tym przypadku opłaty za efekt pozycjonowania mają wielki minus. Mianowicie nieuczciwe Agencje seo chcąc nadgonić okres posuchy będą pozycjonowały stronę zakazanymi metodami tzw. Black SEO. Przez takie działania zgarną pieniążki szybkimi efektami, a gdy się zorientujemy będziemy musieli odkręcać kosztownie cały proces i liczyć się z tym, że firma zrujnuje swój wizerunek na tyle, że ciężko będzie się z tego podnieść. Często w takich przypadkach trzeba zaczynać od początku promowanie firmy w Internecie już pod innym adresem. Dlaczego tak okropnie? Wychodzenie z filtrów google jest trudnym, długim i kosztownym procesem.
Rozliczanie pozycjonowania firmy metodą abonamentową jest dla tych przedsiębiorców, którzy cenią sobie stabilizację. Jest to metoda dla długofalowych graczy z dalekosiężnymi pomysłami na własny biznes. Świadomy przedsiębiorca wie, że Agencję SEO czeka sporo pracy nad tym, żeby wypozycjonować stronę jak najwyżej, jest świadom również konkurencji na rynku. Chce, aby efekty pozycjonowania utrzymywały się w najlepszej formie jak najdłużej. Jest to najbezpieczniejsza forma rozliczeniowa jeżeli chodzi o metody pozycjonowania, gdyż Agencje SEO nie uciekają się wtedy do niecnych praktyk szybkiego pozycjonowania. Pozycjonują zgodnie z wytycznymi co przekłada się na jakość pozycjonowanej strony.
Jak w poprzednim systemie rozliczeniowym gratyfikowania pozycji Agencja SEO może dążyć do jak najszybszego osiągnięcia wysokich pozycji strony co może przełożyć się na niecne praktyki i ryzyko dla klienta. Tak w tym przypadku ryzyko jest eliminowane, ale dochodzi opieszałość firmy pozycjonującej po osiągnięciu TOP 10.
Najwygodniejszym systemem rozliczeniowym może okazać się hybryda rozliczania abonamentowego z premiami za osiągnięcie jak najlepszych pozycji strony. Wydaje się być to najlepszym rozwiązaniem, gdyż po osiągnięciu TOP 10, firma pozycjonująca będzie dalej dążyła do osiągnięcia jak najwyższych pozycji dla swojego klienta z racji dodatkowych profitów. Daje to wystarczający czynnik motywacyjny do podjęcia takiego działania. Tym samym firma, której strona jest pozycjonowana cały czas może poszczycić się wysokimi pozycjami co przekłada się na wzrost klientów. Mamy tutaj sytuację win-win tak chętnie osiąganą w przypadku kontaktów B2B. Każdy dba o swój biznes co ułatwia współpracę między podmiotami i zachęca do osiągania jak najlepszych wyników.
Na siłę można by tutaj wymieniać również inne modele chociażby takie jak rozliczanie godzinowe. Minęła już epoka tego typu rozliczeń. System rozliczeń za pozycjonowanie strony tego typu mogą jeszcze podejmować frelancerzy. Firmy tego typu usługami najczęściej łatają dziury budżetowe z racji braku określonych widełek czasowych na wykonanie zadania. Często w przypadku firm ten sposób rozliczania może być pewnego rodzaju odstraszaczem, typu „chcesz skorzystać z szybkich rad to płać”. Firmy pozycjonerskie często borykają się z problemem klienta nachalnego. Każdy chce się dzielić swoją wiedzą, ale robiąc czas dla kilku konsultacji nie robią one czasu dla dużych projektów. Można, by tutaj rozwodzić się nad za i przeciw, ale zostawmy półśrodki na boku.
Ostatnie dwa sposoby rozliczania pozycjonowania strony to rozliczenie za ruch na tejże stronie. Jest on ryzykowny dla klienta. Większość firm nie ma opisowych form raportowania swoich działań. Klient dostaje jedynie tabelkę i rób panie z tym co pan chcesz, bez wyjaśnienia, bez refleksji. Firma pozycjonująca ma tutaj duże pole do popisu z racji różnych źródeł ruchu nie koniecznie przedstawianych klientowi. Nie koniecznie musi być to ruch z pozycjonowania. Także ta metoda może być również odłożona do szuflady.
Fantastycznym sposobem rozliczania się za pozycjonowanie może wydawać się prowizja ze sprzedaży. Jak to cudownie brzmi. Zróbcie to się podzielimy. Przedsiębiorca myśli jak fantastycznie, sprzedaż urośnie, zwiększy się liczba klientów, firma będzie nabierać rozmiarów. W początkowych fazach i rozwijających się przedsiębiorstwach jest to bardzo fajna wizja. Problem zaczyna się, gdy wraz z rosnącą sprzedażą rośnie cena pozycjonowania. Wtedy dopiero zaczyna się zgrzytanie zębami. Agencja SEO również jest w niekomfortowej sytuacji, gdyż wysokie faktury zmuszają do tłumaczenia się. I tak owocna współpraca przekształca się w przeciąganie liny. By nie doprowadzić do takich sytuacji najlepiej rozliczać się w modelu, który będzie odpowiedni dla obu stron.
Jak widzimy jest mnóstwo sposobów rozliczania się za pozycjonowanie strony. Ważne, żeby wybrać model, który będzie odpowiadał zarówno Agencji SEO jak i klientowi. W sytuacji win-win taka współpraca może być bardzo długa i owocna. Pozycjonowanie stron jest nieodzownym elementem w dzisiejszym biznesie. Dlatego najważniejszym pytaniem jest jak, a nie czy podczas etapu wdrażania sposobów marketingowych we własnym biznesie. I nie ważne na jakim etapie jesteśmy, czy wdrażamy swój pomysł w życie, czy prowadzimy już duże przedsiębiorstwo. Pozycjonowanie jest dostępne dla każdego, liczba miejsc… ograniczona.
“Posiadanie strony internetowej otwiera cały wachlarz nowych sposobów pozyskania klienta. Zadbaj o wizerunek Twojej marki i spraw, by strona zarabiała na Ciebie.”
“Niedługo zakupy online wyprą tradycyjne formy zakupów z racji wygody. Koniecznością jest dotarcie tym kanałem komunikacji do klienta oraz wyjście na przeciw jego potrzebom.”
“Must have, każdej poważnej firmy. W obecnym szybkim trybie życia, ogrom transakcji przeprowadzanych jest poprzez urządzenia mobilne. Zadbanie o zabieganych ludzi na pewno będzie się opłacało.”
“Codziennie setki osób korzystają z najpopularniejszej wyszukiwarki Google szukając produktów, bądź usług które Ty oferujesz. ”
Analityka zaimplementowana na stronie daje nam nieograniczone możliwości raportowania, odpowiedniego reagowania na zachowania klientów. ”
“Dzięki odpowiednim działaniom wizerunkowym marki, za każdym Twoim nowym klientem, będą stali kolejni nastawieni na skorzystanie z Twoich usług. ”
“Dzięki działaniom remarketingowym zyskasz niesamowity zwrot z inwestycji oraz zagościsz już na stałe w umysłach klientów jako postępowy przedsiębiorca. ”
“Promocja narzędziem Google Maps jest idealnym rozwiązaniem dla prywatnych działalnści, małych lokali usługowych i innych...”
“Dzięki pozytywnym "bezstronnym" informacjom oraz opieniom o marce i jej produktach następuje bezpośrednie przełożenie na podniesienie sprzedaży. ”
“Fantastycznie byłoby być monopolistą na rynku. Jeżeli nie masz tej przyjemności to jest to podstawowe działanie, aby zostawić konkurencję z tyłu. ”
“Na pewno znasz to uczucie, gdy czytasz książkę, a cały świat dookoła przestaje istnieć, nagle telefon wybudza Ciebie... Cooo to już 4 godziny? Treść ma znaczenie. ”
“Szybkość życia zmusza każdego do selekcjonowania informacji. Skondensowanie, szybko i zwięźe - zaprezentuj swoją firmę klientowi. Szanując jego czas, doceni Twój wysiłek. ”
“Przyciągnąłeś klienta? Łap szybko jego uwagę. Zaprezentuj swoje usługi i wyjaśnij w jaki sposób może wykorzystać Twoje usługi właśnie dla zaspokojenia własnych potrzeb. ”
“Odpowiednio przygotowane logo oraz spójna identyfikacja wizualna sprawi, że będziesz zapamiętany. W pierwszej chwili masz tylko ułamki sekund na złapanie uwagi. Wykorzystaj je. ”
“Usiądź na krześle...Raczej...Poczuj jak idealne ułożenie tego krzesła wgniecie Cię wprowadzając w błogi stan, a delikatne poszycie sprawi, że będziesz chciał, aż usiąść bez spodni... Jest różnica? Ogromna! ”
“W obecnych czasach trudno o lojalnego klienta. To odczuwają firmy, które zaniedbują komunikację ze swoimi klientami. Nie lubisz facebooka? Twój klient lubi... ”
“Prestigi, agencja marketingowa, agencja interaktywna, strony internetowe, strony www, adwords, linki sponsorowane, Mrągowo, Olsztyn, Kętrzyn, Giżycko, Mikołajki, Reszel, Lidzbark Warmiński, Dobre Miasto, Ostróda.”
“Tworzymy strony www, sklepy internetowe, identyfikacje wizualne, kreacje do kampanii display. Prowadzimy i realizujemy kampanie reklamowe Google Adwords,remarketing, social media oraz content marketing”
“Prowadzimy m. in. audyt marketingowy, analitykę, optymalizację konwersji, badanie ruchu na stronach www, badania neuromarketingowe. Womm marketing, pozycjonowanie”
Wdrażając najskuteczniejsze metody marketingowe oraz czerpiąc od najlpszych zyskasz sukces.
Zyskujesz pozytywny wizerunek marki oraz zaufanie klientów. Przekłada się to bezpośrednio na sprzedaż, czyli wzrost zysków.
Klient ocenia w ułamkach sekund, czy kupi od Ciebie. Pozwól mu zagłębić się w Twój produkt. Zyskujesz uwagę klienta i utrzymanie jej.
Korzystaj z praktyk topowych firm będących liderami rynku. Od teraz wszystkie te strategie są w zasięgu Twojej ręki. Sięgnij po nie.
Gdy nie masz na nic czasu outsourcing jest najlepszym rozwiązaniem. Zlecanie prac specjalistom w swoim fachu daje Tobie pewność i szybkość działania. Pracownik pracuje… Przedsiębiorca zleca…
Ułatwi Ci już od samego początku kontakt z klientami i partnerami biznesowymi. Jest to fundament, dzięki któremu będziesz mógł nakłaniać kogokolwiek do wypróbowania Twojego produktu lub usługi. Zyskaj jeszcze przed samą sprzedażą.
Będziesz zawsze kilka kroków przed konkurencją, gdyż nie ma odwrotu przed wdrażaniem nowych sposobów dotarcia do klienta. Bądź jedynym słusznym wyborem dla swoich klientów.
Zaoszczędź czas przy jednoczesnym zwiększeniu sprzedaży. Kieruj sprzedaż tam, gdzie przebywają Twoi klienci.