Znajdź nas na:

logo firmowe Mrągowo, olsztyn, kętrzyn. logo firmowe
logo firmowe Mrągowo, olsztyn, kętrzyn. logo
logo firmowe Mrągowo, olsztyn, kętrzyn. cena logo
Cena logo firmowego Mrągowo, olsztyn, kętrzyn. projekt logo
Strony internetowe Mrągowo, olsztyn, kętrzyn. Reklama w google, Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron internetowych – modele rozliczania

Praktycznie każdy świadom swojego biznesu przedsiębiorca korzysta z pozycjonowania. Zna jego potęgę i to jak ważnym jest on kanałem komunikacyjnym z klientem. Pozycjonowanie uratowało biznes wielu przedsiębiorcom nawet tych z niszowych branż. Dlatego nie trzeba tłumaczyć, że w obecnych czasach jest to coś co po prostu musi być nieodzownym działaniem podczas prowadzenia własnego biznesu. Skoro już wiemy jak ważnym elementem jest pozycjonowanie podczas promowania naszego biznesu następuje decyzja, ale i pytanie. Jakim modelem będziemy rozliczać się za pozycjonowanie z agencją prowadzącą nasze działania seo?

Metoda za efekt – pozycjonowanie SEO

Jest kilka podstawowych modeli rozliczeniowych za pozycjonowanie strony. Zaczniemy od najbardziej popularnego modelu rozliczeń, czyli pozycja w cenniku-rozliczenie za pozycję.

W przypadku modelu rozliczania się za pozycję strony w wyszukiwarce są różne wariacje, ale najbardziej popularnym są widełki pozycji.

  • Najwyższe pozycje, czyli TOP 3. Mamy tutaj na myśli pozycje w wyszukiwarce na miejscach od 1 do 3. Pojawianie się firmy na najwyższych pozycjach wiąże się z największym kosztem, ale przekłada się również bezpośrednio z największą rozpoznawalnością w przypadku wybranych fraz.

  • Kolejnymi widełkami otwierającymi środkową dobrą stawkę są pozycje 4-6. Firma pozycjonująca się w tych widełkach będzie mogła liczyć na wysokie pozycje w przyzwoitej cenie. W zależności od specyfiki branży klienci nie zawsze wybierają firmy, które są pozycjonowane w TOP3. Gdy zgłębiają wiedzę oraz porównują oferty konkurencji wybierają również dalsze miejsca. Dlatego warto nie lekceważyć również tych widełek, gdyż nadal mówimy o pierwszej stronie google. Do wyłapania takich klientów jest szereg skutecznych metod.

  • Ostatnimi widełkami są pozycje w wyszukiwarce z numerkami od 7 do 10. Nadal mówimy tutaj o pierwszej stronie google co warto mieć cały czas na uwadze. W przypadku podjęcia walki z firmami będącymi na rynku od pokoleń posiadających świetny marketing są to naprawdę dobre pozycje. Dzięki nim firma ma szansę konkurować nawet na trudnym rynku.


  • Tutaj mała niespodzianka, powyżej 10 tej pozycji strony wyników wyszukiwania klienci również szukają. Gdy rynek jest trudny warto zainteresować się specyficznymi formami pozycjonowania. Wiadomo, że dużo większe szanse ma pierwsza dziesiątka, ale dalej nikt nie jest na aż tak straconej pozycji mimo lamentów ekspertów.

    Warto zwrócić uwagę na to, że pozycjonowana firma nigdy nie będzie zawsze na z góry ustalonej pozycji. Jednak pozycjonowanie jest sztucznym tworem, który w głównej mierze jest bawienie się w kotka i myszkę z firmą Google. Google wie, że taka gra jest prowadzona i nagradza firmy współpracujące z nią i działające na jej zasadach. Ale niech ktoś tylko podniesie rękę i użyje Black SEO, co jest domeną szybkich tanich efektów. Wtedy kara jest surowa. Skoro wspominamy o tym, że pozycjonowanie jest procesem dość płynnym, to warto pomyśleć tutaj o kolejnym aspekcie rozliczeń za pozycjonowanie, czyli w końcu miesiąca wybieramy średnią pozycję na jakich znajdowała się strona i na tej podstawie określamy kwotę za pozycjonowaną frazę, czy bierzemy pod uwagę każdy pojedynczy dzień miesiąca.

    Zaletą jest to, że płacimy za to co widzimy. Dlatego możemy powiedzieć, że jest to najbardziej uczciwy sposób rozliczania się z Agencją seo za działania pozycjonerskie. Ale jest to jedynie słuszny pogląd ze strony klienta, gdyż płaci on jedynie za efekty. Pierwsze miesiące agencja musi dokładać do tego, żeby wybić klienta na najwyższe pozycje. Gdy rynek jest bardzo konkurencyjny, a pozycje płynne może być to proces pochłaniający bardzo dużo czasu jak i pieniędzy, a opłaty za pozycjonowanie nadal nie będzie.

    Właśnie w tym przypadku opłaty za efekt pozycjonowania mają wielki minus. Mianowicie nieuczciwe Agencje seo chcąc nadgonić okres posuchy będą pozycjonowały stronę zakazanymi metodami tzw. Black SEO. Przez takie działania zgarną pieniążki szybkimi efektami, a gdy się zorientujemy będziemy musieli odkręcać kosztownie cały proces i liczyć się z tym, że firma zrujnuje swój wizerunek na tyle, że ciężko będzie się z tego podnieść. Często w takich przypadkach trzeba zaczynać od początku promowanie firmy w Internecie już pod innym adresem. Dlaczego tak okropnie? Wychodzenie z filtrów google jest trudnym, długim i kosztownym procesem.

    Metoda abonamentowa – pozycjonowanie SEO

    Rozliczanie pozycjonowania firmy metodą abonamentową jest dla tych przedsiębiorców, którzy cenią sobie stabilizację. Jest to metoda dla długofalowych graczy z dalekosiężnymi pomysłami na własny biznes. Świadomy przedsiębiorca wie, że Agencję SEO czeka sporo pracy nad tym, żeby wypozycjonować stronę jak najwyżej, jest świadom również konkurencji na rynku. Chce, aby efekty pozycjonowania utrzymywały się w najlepszej formie jak najdłużej. Jest to najbezpieczniejsza forma rozliczeniowa jeżeli chodzi o metody pozycjonowania, gdyż Agencje SEO nie uciekają się wtedy do niecnych praktyk szybkiego pozycjonowania. Pozycjonują zgodnie z wytycznymi co przekłada się na jakość pozycjonowanej strony.

    Jak w poprzednim systemie rozliczeniowym gratyfikowania pozycji Agencja SEO może dążyć do jak najszybszego osiągnięcia wysokich pozycji strony co może przełożyć się na niecne praktyki i ryzyko dla klienta. Tak w tym przypadku ryzyko jest eliminowane, ale dochodzi opieszałość firmy pozycjonującej po osiągnięciu TOP 10.

    Rozliczanie metodą mieszaną – pozycjonowanie SEO

    Najwygodniejszym systemem rozliczeniowym może okazać się hybryda rozliczania abonamentowego z premiami za osiągnięcie jak najlepszych pozycji strony. Wydaje się być to najlepszym rozwiązaniem, gdyż po osiągnięciu TOP 10, firma pozycjonująca będzie dalej dążyła do osiągnięcia jak najwyższych pozycji dla swojego klienta z racji dodatkowych profitów. Daje to wystarczający czynnik motywacyjny do podjęcia takiego działania. Tym samym firma, której strona jest pozycjonowana cały czas może poszczycić się wysokimi pozycjami co przekłada się na wzrost klientów. Mamy tutaj sytuację win-win tak chętnie osiąganą w przypadku kontaktów B2B. Każdy dba o swój biznes co ułatwia współpracę między podmiotami i zachęca do osiągania jak najlepszych wyników.

    Rozliczanie metodą godzinową – pozycjonowanie SEO

    Na siłę można by tutaj wymieniać również inne modele chociażby takie jak rozliczanie godzinowe. Minęła już epoka tego typu rozliczeń. System rozliczeń za pozycjonowanie strony tego typu mogą jeszcze podejmować frelancerzy. Firmy tego typu usługami najczęściej łatają dziury budżetowe z racji braku określonych widełek czasowych na wykonanie zadania. Często w przypadku firm ten sposób rozliczania może być pewnego rodzaju odstraszaczem, typu „chcesz skorzystać z szybkich rad to płać”. Firmy pozycjonerskie często borykają się z problemem klienta nachalnego. Każdy chce się dzielić swoją wiedzą, ale robiąc czas dla kilku konsultacji nie robią one czasu dla dużych projektów. Można, by tutaj rozwodzić się nad za i przeciw, ale zostawmy półśrodki na boku.

    Ostatnie dwa sposoby rozliczania pozycjonowania strony to rozliczenie za ruch na tejże stronie. Jest on ryzykowny dla klienta. Większość firm nie ma opisowych form raportowania swoich działań. Klient dostaje jedynie tabelkę i rób panie z tym co pan chcesz, bez wyjaśnienia, bez refleksji. Firma pozycjonująca ma tutaj duże pole do popisu z racji różnych źródeł ruchu nie koniecznie przedstawianych klientowi. Nie koniecznie musi być to ruch z pozycjonowania. Także ta metoda może być również odłożona do szuflady.

    Metoda Prowizji od sprzedaży – pozycjonowanie SEO

    Fantastycznym sposobem rozliczania się za pozycjonowanie może wydawać się prowizja ze sprzedaży. Jak to cudownie brzmi. Zróbcie to się podzielimy. Przedsiębiorca myśli jak fantastycznie, sprzedaż urośnie, zwiększy się liczba klientów, firma będzie nabierać rozmiarów. W początkowych fazach i rozwijających się przedsiębiorstwach jest to bardzo fajna wizja. Problem zaczyna się, gdy wraz z rosnącą sprzedażą rośnie cena pozycjonowania. Wtedy dopiero zaczyna się zgrzytanie zębami. Agencja SEO również jest w niekomfortowej sytuacji, gdyż wysokie faktury zmuszają do tłumaczenia się. I tak owocna współpraca przekształca się w przeciąganie liny. By nie doprowadzić do takich sytuacji najlepiej rozliczać się w modelu, który będzie odpowiedni dla obu stron.

    Jak widzimy jest mnóstwo sposobów rozliczania się za pozycjonowanie strony. Ważne, żeby wybrać model, który będzie odpowiadał zarówno Agencji SEO jak i klientowi. W sytuacji win-win taka współpraca może być bardzo długa i owocna. Pozycjonowanie stron jest nieodzownym elementem w dzisiejszym biznesie. Dlatego najważniejszym pytaniem jest jak, a nie czy podczas etapu wdrażania sposobów marketingowych we własnym biznesie. I nie ważne na jakim etapie jesteśmy, czy wdrażamy swój pomysł w życie, czy prowadzimy już duże przedsiębiorstwo. Pozycjonowanie jest dostępne dla każdego, liczba miejsc… ograniczona.

    Sprawimy by wszystko stało się prostsze

    Zyskaj dużo więcej

    Wdrażając najskuteczniejsze metody marketingowe oraz czerpiąc od najlpszych zyskasz sukces.

    Zwiększenie sprzedaży

    Zyskujesz pozytywny wizerunek marki oraz zaufanie klientów. Przekłada się to bezpośrednio na sprzedaż, czyli wzrost zysków.

    Przyciągnij uwagę Klienta

    Klient ocenia w ułamkach sekund, czy kupi od Ciebie. Pozwól mu zagłębić się w Twój produkt. Zyskujesz uwagę klienta i utrzymanie jej.

    Strategie liderów rynku

    Korzystaj z praktyk topowych firm będących liderami rynku. Od teraz wszystkie te strategie są w zasięgu Twojej ręki. Sięgnij po nie.

    Swoboda działania

    Gdy nie masz na nic czasu outsourcing jest najlepszym rozwiązaniem. Zlecanie prac specjalistom w swoim fachu daje Tobie pewność i szybkość działania. Pracownik pracuje… Przedsiębiorca zleca…

    Pozytywny wizerunek

    Ułatwi Ci już od samego początku kontakt z klientami i partnerami biznesowymi. Jest to fundament, dzięki któremu będziesz mógł nakłaniać kogokolwiek do wypróbowania Twojego produktu lub usługi. Zyskaj jeszcze przed samą sprzedażą.

    Krok przed konkurencją

    Będziesz zawsze kilka kroków przed konkurencją, gdyż nie ma odwrotu przed wdrażaniem nowych sposobów dotarcia do klienta. Bądź jedynym słusznym wyborem dla swoich klientów.

    Napędź swój biznes

    Zaoszczędź czas przy jednoczesnym zwiększeniu sprzedaży. Kieruj sprzedaż tam, gdzie przebywają Twoi klienci.

    Strony internetowe mrągowo, kętrzyn, olsztyn, giżycko
    reklama w google mrągowo, kętrzyn, olsztyn, giżycko
    pozycjonowanie strony mrągowo, kętrzyn, olsztyn, giżycko
    reklama firmy mrągowo, kętrzyn, olsztyn, giżycko